Miranda's knasiga liv

Alla inlägg under september 2012

Av Miranda - 3 september 2012 12:21

 


Jag kollade på Snow white and the huntsman för någon dag sedan, och den rekommenderar jag verkligen att alla borde se. 

En ny vuxen version av snövit, med allt som behövs i en film. Tyckte inte ens det "övernaturliga" spårade ut utan de hölls på en lagom gräns. 

Alla kan ju historian om snövit, en tjej med svart hår och röda läppar. En elak tant som vill ha henne och sju dvärgar. Vill inte avslöja för mycket, se filmen!   


Eftersom jag fastnat för Chris Hemsworth det sista blev jag överlycklig när jag såg att han var en av de som hade huvudrollen tillsammans med Kristen Stewart från Twilight ( som också hör till min favorit ) 

Har typ bara glott på filmer med Chris under veckan.


Filmen får 9/10, 

Det var något som fattades? 


Har du sett filmen? Vad tyckte du? :)             


Av Miranda - 2 september 2012 23:21

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken."


Ett fint & ärligt citat som världens lataste Miranda alltid använt sig av, men igår blev det 5,7 km's promenad & idag blev det 6,5 km!

Jag och mamma bestämde oss för att ta en rask promenad varje dag under tiden jag är här, så vi båda kan pusha varandra lite & komma igång. Vårat mål är att gå lite längre för varje dag & mer steg, hittills går det kanon!   

Ska nog även be mamma att vi imorgon ska le allt vad vi kan medans vi går, så kanske någon tar & överväger saken, eller?   

Och inbilla er nu inte att jag är någon såndär sportfåne, duktig träningsmänniska eller annat. För jag är världens lataste & gör bara det jag själv känner för. Den bästa träningen är ändå sex - vad alla andra säger.. 

Jag älskar att äta pringels också, jag är nog faktiskt beroende, så jag är inte nyttig heller. Men ibland känner jag bara för att sluta med allt onyttigt, vara lite duktig och ta hand om kroppen - som nu. Plus att jag kanske äntligen får bort de där kilona jag gick upp under min depression.


Men från det ena till det tredje, avslutade söndagskvällen med smoothie,slapphäng & kvalitetstid - dock saknas någon!   

Imorgon ser jag framemot en dag på stan med shopping!   Godnatt! 


   

Av Miranda - 2 september 2012 20:00







Som jag skrev innan, söndag dagen spenderades ute hos Micke's föräldrar. Precis innan vi skulle åka dit kom min lillebror hem från sitt korttidshem, har saknat ihjäl mig efter honom, (& självklart mamma också)

Så det va riktigt gött att få mysa med honom och kramas!  

Iaf, tänker inte skriva vad vi gjorde utan låter bilderna tala för sig själv:)


   


      

Av Miranda - 2 september 2012 19:07

Varit & besökt min låsaspappas föräldrar idag, det är så mysigt där & jag gillar verkligen dom.

Fast vi ibland har svårt med våra olika dialekter, kan bli ett å annat missförstånd, men det är så roligt och vi trivs i varandras sällskap. Inser ofta varför jag valt att arbeta med människor när jag träffar så goa pensionärer som de :)


Fick iaf en present av Anita, ett halsband som visar att jag stödjer hjärt och lungforskning,

det är designat av Miss Dee & alla pengar går oavkortat till Hjärt och lungforskningen när man köper ett. 

Finns på flera olika ställen, blandannat Kapphal & Smycka.

Jag kommer stolt bära det och veta att tack vare det halsbandet gjorde det en skillnad i forskningsväg.

Eftersom jag även arbetar inom vården tycker jag att det är ännu bättre! 

Det är inte alltid 100% av pengarna går till ett ändamål, brukar vara typ 10 kr osv. Så det är verkligen en bra deal.


Snyggt halsband, fin silverkedja & man kan själv bestämmma längden. 10/10   


   

Av Miranda - 1 september 2012 19:05

Njuter av semestern

Fikat, shoppat, fått presenter & varit på tur, jag njuter!   

Eftersom kameran är med på tur blir det mestadels bilder just nu, aj lajk.

 

Outfit

 

älskade fika - toast på 3 G   


 

 

Min vackra mamma   

     

 

 

Shoppat lite kärlek på Glitter, I'm in love!

   

 

Fick present av mamma, 2 nya träningsbyxor, träningsskor & sportbh, vem är lyckligast?    

Blev 1 timmes svettig promenad med mamma och invigde nya outfiten,

TACK MAMMA! 

 

 

Presentation


Vill ni veta vem jag är?
Klicka på "Visa presentation" nedanför.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

RSS

Gästboken

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards