Miranda's knasiga liv

Alla inlägg under september 2012

Av Miranda - 17 september 2012 16:54

Dagens bästa


Alla underbara komplimanger man från från patienterna på jobbet när man har en dålig dag. 


Dagens sämsta


Alla personer som jobbar med omvårdnad som "fastnar" och blir suriga grintanter som ingen tycker om & som gör allt på ren rutin. Byt jobb. Byt yrke. Stanna hemma för fan. 

Av Miranda - 15 september 2012 17:00

15 september   

- kärlek.

Av Miranda - 10 september 2012 07:57

Blir lite tyst i bloggen några dagar för har inte tid, full rulle!

Jobbar, grejar hemlighet & träffar alla som jag saknat under veckan :)


Men jag lovar att jag kommer tillbaka med bilder.

Kyss;) 

Swe

Av Miranda - 7 september 2012 14:06

Sitter på buss nr 2, gött att de bara är ett byte när man åker buss.

När man åker tåg är det minst 3 byten & jävligt drygt.

Busschaufförer är trevliga & bussar är bekvämma.

Tackar gud för swebus när Sj bara krånglar. 

Amen.


Fick lite nostalgitripp när jag åkte förbi en skola med massa ungar förut.

De va tiden det va roligt att gå i skolan, när man gick på lågstadiet & längtade till rasterna när man fick gå ut & spela king, kula eller hoppa hopprep. Då det värsta som kunde hända va om bästisen va sjuk eller om det va äcklig mat i skolan.

Nu har man tagit studenten och ska inte gå i skolan mer. Jag önska faktiskt jag hade tagit mer vara på tiden när man väl gick i skolan. 


Nej nu ska jag fortsätta vila, se på film & vänta på att klockan blir sju så jag är i karlstad & får pussa på Han! :D 


Student.

 

Av Miranda - 7 september 2012 11:58

Sitter på bussen påväg hem till Värmland. Åtta timmars resa. Yeey.

Va sjukt illamående när jag sätte mig på bussen så nu har jag sovit några timmar.

Sömn är egentligen asbra när man vill att tiden ska gå, för nu ska jag snart byta buss.


Det tragiska är att det stinker typ gammal bajs & indier på bussen. (Ta det inte rasistisk eller så nu, men det är en lukt jag verkligen inte klarar av. Typ stark doft. Jag blir illamående.)

Men lika glad är jag, internet funkar i bussen & den är inte proppfull.


Hatar att säga hejdå också så kramar mamma & sätter mig på bussen, annars gråter jag som en 

nyfödd unge. Inte okey. 

Busschauffören skiner upp när han hör att ja är värmländsk. Hans fru hade också bott i Arvika en gång,

världen är bra liten egentligen. 

Hej & hå, nu ska jag se på film & fördriva tid.



Nyvaken bussåkare.

 

H

Av Miranda - 6 september 2012 21:23

Har en såndär inte så glad dag idag. 

Känns pissigt & åka från familjen här, samtidigt som jag längtar hem till Han, Noel & mina älskade vänner.

Kluven tjej som är allmänt depp & grinig. 


I vilket fall, har packat klart - tack gode gud så hade mamma en stor resväska jag kunde ta så jag fick

plats med alla saker eftersom jag shoppat & fått nya saker under veckan.

Lovar att nästa gång jag åker hit ska jag bara ta med mig underkläder & hygienartiklar, inga kläder eller skor!

(Hoppas att jag läser det här innan jag åker nästa gång.) 


Ber om ursäkt till min mamma för att jag är en surfitta just nu, men är trött, sliten & hatar att resa.

Suger åsnek*k att jag inte har ett eget jetplan, hade varit lättvindigare. 


Men säger skål & försöker dämpa ångesten med vin, alkisvarningen lyser i sin frånvaro, eller hur det nu va. 



Dagens Miranda, i väntan på mamma innan vi ska åka & säga hejdå till Stig & Anita 

   

Av Miranda - 6 september 2012 13:16

Stort grattis till sötisen Tindra på hennes 4 års dag!     

Eftersom jag inte är hemma nu så får jag väl bjuda henne på en glass & en dag i stadsparken när jag kommer hem   


 

Av Miranda - 6 september 2012 11:41

Sitter på ballen & tar morgonkaffet & morgonciggen i rosa morgonrock.

Grannarna mitt emot tycker nog jag är knäpp. Men va gör de, dom känner inte mig & jag känner inte dom!   

Som mamma sa igår " du är att bak & fram du Miranda" Jodå, thats me!   

Sista dagen i Karlskrona, imorn sätter jag mig på bussen hem till Värmland, Arvika.


En helt vanlig Miranda, morgontrött & härlig.

       


Presentation


Vill ni veta vem jag är?
Klicka på "Visa presentation" nedanför.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

RSS

Gästboken

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards